Γιατί Παχαίνουμε;

Γιατί παχαίνουμε
Αρχικά το πρόβλημα του πάχους είναι ζήτημα θερμίδων

– Αν προσλαμβάνουμε όσες θερμίδες καίμε, τότε διατηρείται το βάρος μας. Αν όμως η διατροφή μας είναι πλούσια σε λιπαρά και υδατάνθρακες, τότε ευνοείται η αποθήκευση λίπους.
– Αν προσλαμβάνουμε περισσότερες από αυτές που χρειαζόμαστε παχαίνουμε.
– Αν προσλαμβάνουμε λιγότερες αδυνατίζουμε.

Προσοχή όμως!!!

Με δίαιτες εξαντλητικές, ανεπαρκείς σε θρεπτικά στοιχεία και γρήγορη απώλεια κιλών επιβαρύνετε την υγεία σας γιατί η απώλεια αυτή προέρχεται από υγρά κι απώλεια μυϊκού ιστού κι όχι λίπους. Εκτός όμως από τις θερμίδες, το πρόβλημα του πάχους είναι και ζήτημα μεταβολισμού ο οποίος εξαρτάται από τους ακόλουθους παράγοντες:

1. Γονίδια. Η κληρονομικότητα αποτελεί το 30% στο ζήτημα του βάρους, το υπόλοιπο 70% είναι στα χέρια μας!
2. Υποθυρεοειδισμός. Δικαιολογεί αυξήσεις σωματικού βάρους της τάξης των 3-5 κιλών, όχι παραπάνω!
3. Φύλο. Το αντρικό σώμα έχει λιγότερο λίπος και περισσότερους μύες. Οι μύες απαιτούν 15% περισσότερη ενέργεια στην ηρεμία και πολλαπλάσια στην κίνηση. Έτσι αν είστε γυναίκα χρειάζεστε διπλάσιο χρόνο να χάσετε τα ίδια κιλά. Μια καλή συμβουλή είναι να αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα, κάνοντας γυμναστική με αντιστάσεις.
4. Ορμόνες. Στις γυναίκες καθώς πλησιάζει η έμμηνος ρήση, λόγω των ορμονικών αλλαγών, αυξάνονται οι ενεργειακές ανάγκες και η πείνα. Γι´ αυτό το λόγο οι περισσότερες αναζητούν γλυκές και λιπαρές τροφές, όπως η σοκολάτα.
5. Ηλικία. Μετά τα 25-30 χρόνια ο μεταβολικός ρυθμός μειώνεται προοδευτικά, λόγω της φυσιολογικής φθοράς των οργάνων, της απώλειας μυϊκού ιστού και της επιβάρυνσης της υγείας. Έτσι μεγαλώνοντας πρέπει να μειώνουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε (5% για κάθε δεκαετία που περνάει). Σημαντικό είναι να καταναλώνουμε αναλογικά περισσότερα θρεπτικά συστατικά κι αντιοξειδωτικά, για να μειώσουμε το ρυθμό φθοράς των κυττάρων.
6. Τακτικά γεύματα. Η λήψη τροφής επιταχύνει το μεταβολισμό, ενώ η δίαιτα κι η παρατεταμένη αφαγία τον επιβραδύνουν. Κάθε φορά που τρώμε δαπανούμε θερμίδες. Αντίθετα τρώγοντας 1 φορά την ημέρα παχαίνουμε, ακόμη κι αν καταναλώνουμε 30% λιγότερες θερμίδες, αποδιοργανώνουμε το σάκχαρο μας, εκνευριζόμαστε κι επιπλέον αυξάνουμε το ποσοστό λίπους. 3 κύρια και 2 ενδιάμεσα γεύματα είναι το ιδανικό.

Αφού κάνετε την έρευνά σας, σας προτείνω να δείτε και εδώ.

Τα κείμενα είναι καθαρά πληροφοριακά και σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ως θεραπευτικές ιατρικές συνταγές ή ότι συνιστούν αντικατάσταση του θεράποντος γιατρού και των υποδείξεών του. Η απόφαση για τη σπουδαιότητα των συμβουλών είναι προσωπικά και απόλυτα δική σας.

Παρόμοια άρθρα